-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30446 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

چرا تمام غم هاي عالم و تنگناهاي دنيا را به نام انسان نوشته اند؟

انسان چون موجودي است كه بايد در عالم طبيعت زندگي كند تا به كمال برسد و جهان طبيعت، عالم تزاحم است و لازمة جهان تزاحم از دست دادن بعضي از خواست ها است و وقتي آدمي به خواسته اش نرسيد، ناراحت مي شود، پس وجود ناراحتي و تنگناها از لوازم جهان طبيعت است.

خداوند فرمود: ما انسان را در رنج و مشقت آفريديم.

موجودي كه در رنج و گرفتاري آفريده مي شود، مجبور است با آن مبارزه كند و در اين راه متحمّل صدمات فراواني خواهد شد كه يكي از آن غم ها و تنگناها است.

ماهيت زندگي انسان ها با رنج و مشكلات قرين است. از همان ابتداي تشكيل نطفه در رحم، هم جنين و هم مادر گرفتار مشكلات عديده اي مي شوند و اين تازه آغاز داستان خلقت است. وقتي جنين به دنيا مي آيد، در هر دوره اي از زندگي اش با سختي هاي فراواني روبرو مي شود. تمام موجودات از جمادات (سنگ ها و اجسام بي جان ديگر) تا نباتات (گياهان و درختان) و حيوانات بي شعور (اسب، گاو، شتر و ...) همه داراي يك مقصد معيني هستند كه خداوند براي آن ها تعيين نموده و به بيش از آن دست نمي يابند. اما انسان موجودي است كه مقصدش را خود تعيين مي كند كه آيا سعادت و خوشبختي ابدي مي خواهد يا شقاوت ابدي.

ماهيت او مانند ظرف خالي است كه استعداد و توانايي هر چه را دارد، اما بايد شرايط، زمينهها، آگاهي ها و امور بسياري مهيا شود تا آن استعدادها شكوفا شود. سختي ها و مشكلات يكي از زمينه ها و شرايط است.

آهن در كوره هاي داغ و حرارت بالا آبديده و فولاد مي شود. انسان بايد در كورههاي امتحاني كه دستاوردي جز رنج و غم ندارد، قرار گيرد و آبديده شود. بهشت را به بها دهند، نه به بهانه.

قرآن مي فرمايد: البته شما را به اندكي ترس و گرسنگي و بينوايي و بيماري و نقصان در مال و جان و محصولات امتحان كنيم و به صابران بشارت ده.

آيا ثمرة ترس، گرسنگي، بيماري، از دست دادن عزيزان، متحمل شدن خسارتهاي مالي و جاني چيزي جز غم مي تواند باشد؟ البته چون دار دنيا فاني است، پس با صبر كردن مي توان به مقصدي پايدار و نعمت هاي ابدي رسيد تا براي هميشه از غم ها نجات يافت.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.